جزوه المان گیری در مختصات دکارتی، استوانه ای، کروی (مهندس آرش بحرانی)

دسته بندي : علوم پایه » فیزیک
توضیحات:
جزوه المان گیری در مختصات دکارتی، استوانه ای، کروی (مهندس آرش بحرانی) ، در قالب فایل pdf در 35 صفحه، بصورت تایپ شده و زیبا.

المان گیری یکی از مهمترین مباحث پایه درسی است که دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه با آن مواجه می شوند. هشت سال تدریس در دانشگاه ، سوالات و اشکالات دانشجویان در درسهای فیزیک مکانیک ، فیزیک الکتریسیته ومغناطیس ، دینامیک، استاتیک و .... من را بر آن داشت تا جزوه ای که با درصد بسیار بالایی شما را در فهم تکنیکهای المان گیری از جمله هندسه مساله(انتخاب بهترین المان با توجه به شرایط مساله و لحاظ کردن تقارن جسم و به طور کلی تجسم فضایی مساله) و ریاضیات مساله(حل انتگرال) یاری می دهد، تهیه کنم.

در سه مختصات کارتزین ، استوانه ای، کروی با ذکر 12 مساله که طیف متنوعی از متدهای المان گیری را پاسخگو است ، مباحثی از مرکز جرم ، ممان اینرسی، میدان الکتریکی ، پتانسیل الکتریکی را بررسی می کنیم.

سعی بر این شده است که کمیتهای فیزیکی که برای آموزش مبحث المان گیری انتخاب شده اند ،میدان الکتریکی(کمیت برادری) و پتانسیل الکتریکی (کمیت نرده ای) ، به گونه ای باشند که در صورت درک صحیح و کامل ، شما را در حل مسایل المان گیری سایر کمیتهای فیزیکی از جمله جرم گرانشی ، نیروی گرانشی، میدان مغناطیسی و .... توانا سازند.

تسلط بر دروس پایه (فیزیک، ریاضیات) و مباحث پرکاربردی همانند المان گیری در شروع تحصیلات دانشگاهی نقش پر رنگی در قدرت استنباط وتجزیه وتحلیل مسایل متنوع در علوم مختلف در سالهای بعدی و مقاطع تحصیلات تکمیلی ایفا می کنند. لذا توصیه ما به شما علاوه بر دقت وتمرکز حداکثری در خواند جزوه ، حل مسایل متنوع از کتابهای فیزیک پایه 1و2، الکترومغناطیس ، مکانیک تحلیلی ، ریاضیات است.

طراحی این جزوه به منظور استفاده دانشجویان علوم پایه( فیزیک ، ریاضیات، شیمی) ، فنی و مهندسی(برق، مکانیک، عمران، شیمی و....)و داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فیزیک است.

دسته بندی: علوم پایه » فیزیک

تعداد مشاهده: 28818 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:4,004 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل دانلود پیش نمایش
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل pdf

  • گالری تصاویر :